Zdrowe formy aktywności fizycznej dla dzieci

    Wiek przedszkolny jest okresem, w którym kształtuje się „osobowość aktywna”. Jest to czas, kiedy należy zainicjować regularne, interesujące ćwiczenia i wplatać je do każdego dnia. Zauważ jakie zabawy preferuje twoje dziecko i wykorzystaj je w parku, na boisku czy spacerze, bądź też zapisz je na zorganizowane  zajęcia. Regularne spacery, jazda na rowerze, zabawy w parku czy gra w piłkę są wesołe i przyjemne dla każdego dziecka, pomagają mu zachować sprawność fizyczną, „wyładować” nadmiar energii oraz zaspokoić naturalną potrzebę ruchu. W obecnych czasach dziecko łatwo przyzwyczaja się  do siedzącego trybu życia. Niestety długotrwałe przesiadywanie przed telewizorem lub grami komputerowymi rozleniwia umysł, odwraca uwagę od zajęć edukacyjnych, układania puzzli, czytania czy rysowania. Długotrwała bezczynność przyczynia się do rozwoju  wad postawy, otyłości, zmniejszenia wydolności organizmu, odporności, dzieci są bardziej podatne na stres. Zaplanuj więc czas wolny dziecka i całej rodziny w taki sposób, by wspólny odpoczynek był odpoczynkiem aktywnym, szczególnie zaleca się aktywność ruchową na świeżym powietrzu.

Proponowane  formy aktywności:

  • Regularne spacery niezależnie od pogody
  • Jazda na rowerze (hulajnodze, wrotkach, rolkach)
  • Zabawy na placu zabaw (wspinanie, zjeżdżanie, huśtanie itp.)
  • Pływanie lub zabawy w wodzie
  • Zabawy z piłką, latawcem, bańkami mydlanymi, hula hop, skakanką itp.
  • Zajęcia rekreacyjne organizowane na placówce, pobliskich obiektach sportowych, w szkołach itp.

Pamiętaj!!!

Regularne ćwiczenia wpływają korzystnie na stan kości, mięśni i stawów. Pozwalają  m. in.: kontrolować wagę ciała, regulują ciśnienie krwi, wpływają na lepsze samopoczucie. Dzieci aktywne, są zazwyczaj aktywne jako dorośli