Aktywność matematyczna

Kochane przedszkolaki, drodzy rodzice witamy w czwartkowy poranek i zapraszamy na kolejne zajęcia.

1. Na początek oglądnijcie, krótki wywiad z bocianem.

2. Obejrzyjcie razem z rodzicami ptaki przylatujące na wiosnę do Polski, a potem spróbujcie odpowiedzieć na kilka zagadek i wskazać odpowiednie ptaki na ilustracji.

Lato nam śpiewem umilają,
zimą na naszą pomoc czekają (ptaki) .

Dźwięczy pod niebem
jak srebrny dzwonek.
Tak śpiewa mały,
szary … .(skowronek)

Przybył z ciepłych krajów w czerwonych trzewikach.
Gdy ujrzy go żabka, do wody umyka.(bocian)

Podrzuca innym jajka
ptasia mama – szachrajka,
ma szaro-czarne piórka
i kuka, bo to … .(kukułka)

Ptaszek co ludziom wiosnę zwiastuje.
Gniazda pod dachem sobie buduje.
Przed deszczem nisko zatacza kółka.
Wiadomo wszystkim, że to … (kukułka)

2. „Gdzie jest bocian?” – zabawa rozwijająca orientację przestrzenną. Drukujemy lub rysujemy bociana, wycinamy. Zadaniem dziecka jest układanie bociana wg instrukcji słownej rodzica. Oto przykładowe polecenia:
– Połóż bociana na środku/ górze/ środku stołu
– Połóż bociana w prawym/ lewym górnym/dolnym rogu stołu
– Pod bocianem połóż 6 zielonych klocków itp.

3. „Kukułcze jajo” zabawa wg T. Fiutowskiej.
Drodzy rodzice na początek przybliżcie krótko dziecku zwyczaje kukułki związane z podrzucaniem jaj (mała ściąga w załączniku). Wykorzystanie papierowych sylwet jajek w takim samym rozmiarze i kolorze ( liczba jajek powinna być odpowiednia do możliwości dzieci).
Ptasie gniazda( kółka np. z szalika, sznurka). Za plecami dzieci krąży kukułka, czyli rodzic i podrzuca dowolną ilość jaj. Dziecko przelicza jaja w gnieździe i skacze tyle razy ile ma w gnieździe jaj . Zabawę powtarzamy, a liczba jajek w gnieździe/ gniazdach (jeśli dzieci jest więcej) za każdym razem liczba jajek się zmienia.

4. Dodatkowo dołączamy dwie karty pracy, zadania wykonujemy zgodnie z poleceniami.

Pozdrawiamy was serdecznie 🙂