Zajęcia matematyczne- propozycja aktywności

Witamy w czwartkowy poranek. Zapraszamy dzieci i Rodziców do zabaw matematycznych.

Propozycja zabawy dla dzieci młodszych. Wierszyk z pokazywaniem.

Mam 2 rączki i 2 nóżki, 1 nosek, usta też,

Mam 2 oczka i 2 uszka, no i 1 czoło, wiesz.

Oczka służą do patrzenia, uszka do słuchania mam,

buzia służy do mówienia, no a nosek powiedz sam.

Propozycje zabaw matematycznych dla dzieci starszych.

1. Słuchanie bajki „Brzydkie Kaczątko” czytanej lub opowiadanej przez mamę, tatę, siostrę lub brata wprowadzeniem do zajęć.

2. Zabawa ruchowa naśladowcza do wiersza „Kaczuszka”.

Zapraszamy Rodziców i rodzeństwo do wspólnej zabawy. Ustawiamy się całą rodziną kaczą w szereg, jeden za drugim: mama kacza, za nią dzieci.

Do słów:   Idzie kaczka nieboraczka.                  

                 Za tą kaczką druga kaczka.

                 Idzie kaczek cała paczka.    

 (poruszamy się do przodu, naśladując  chód kaczy, kiwając się na boki, zatrzymujemy się)

Do słów:   Jak to miło być kaczuszką, machać sobie prawą nóżką,

                 szczery uśmiech mieć na dziobie, prawą nóżką tupać sobie.

( machamy prawymi nóżkami, tupiemy prawymi nóżkami)               

Do słów:   Idzie kaczka nieboraczka.                  

                 Za tą kaczką druga kaczka.

                 Idzie kaczek cała paczka. 

  (poruszamy się do przodu, naśladując  chód kaczy, kiwając się na boki, zatrzymujemy się)              

Do słów:   Jak to miło być kaczuszką, machać sobie lewą nóżką,

                 szczery uśmiech mieć na dziobie, lewą nóżką tupać sobie.

( machamy lewymi nóżkami, tupiemy lewymi nóżkami)    

3. Rozróżnianie stron: lewa, prawa w schemacie ciała dziecka i rodzica. Rodzic staje za dzieckiem, pokazujemy i dotykamy, tj. prawe oko, ucho, prawa ręka, noga, stopa, kolano itd., analogicznie wskazujemy lewe części ciała.

Zakładamy frotkę lub gumkę na lewą rękę dziecka celem utrwalenia stron ciała.

Pokazujemy kierunki: w przód, w tył, w lewo, w prawo, w górę, w dół. Polecenia dla dziecka: zrób dwa kroki w przód, dwa w tył, pokaż, co widzisz  w górze, co widzisz patrząc w lewo, itp.. Dotknij nosa prawą ręką, prawego kolana lewą ręką, itp.

4. Zabawa w chowanego „Ciepło, zimno”. Chowamy zabawkę, jeśli jest nas więcej, chowamy się sami. Podpowiadamy szukającemu, używając zwrotów: idź 2 kroki w prawo, 3 do przodu, popatrz w dół, w górę, itp. (wersja dla dzieci młodszych: ciepło, zimno).

5. Na koniec dla chętnych dzieci dołączamy karty pracy.

                                                           Radosnej zabawy. Powodzenia.