Zabawy i ćwiczenia rewalidacyjne

Zabawy i ćwiczenia rewalidacyjne dla dzieci objętych pomocą psychologiczno- pedagogiczną w naszym przedszkolu.  Tradycyjnie już  zachęcam do ćwiczeń i zabawy wszystkie dzieci

1. Biedronka (płaskie origami) – rozwijanie umiejętności manualnych

Potrzebne wam będą:

Biedronka:

– jedno średnie czarne koło (głowa)

– jedno większe koło (tułów)

– dwa większe czerwone kółka (skrzydła).

– kilka  małych czarnych kółek  (kropki)

– jeden zielony liść (wzór w załączniku), możecie go wydrukować na zielonym papierze, możecie wydrukować na białym, wtedy dziecko pokoloruje liść pastelami lub farbami.

Wycinamy (naturalnie młodszym dzieciom pomagają rodzice przy wycinaniu mniejszych elementów) i układamy J.

2. Połącz takie same motyle – rozwijanie percepcji wzrokowej, koordynacji wzrokowo – ruchowej, spostrzegawczości.

Karta pracy.

3.  Mieszkańcy łąki – rozwijanie sprawności manualnych, myślenia, słuchu fonematycznego.

Pokoloruj tylko te zwierzęta, które możemy spotkać na łące. Gdzie spotkamy pozostałe zwierzęta?

Nazwij wszystkie zwierzęta, podziel ich nazwy na sylaby.

4. Na koniec  proponuję zabawę:  ”Bocian i szpak” – dziecięcy masażyk wg Marty Bogdanowicz  („Przytulanki czyli wierszyki na dziecięce masażyki”.

Bocian i Szpak

A to było tak: (dziecko leży na brzuchu)

Bociana drapał szpak,(lekko drapiemy je po jednej łopatce)

A potem była zmiana i szpak drapał bociana. (mocnej drapiemy je po drugiej łopatce)

Co wynika z tej zmiany? Kto był bardziej drapany? (prosimy dziecko, by pokazało lub nazwało tę stronę, po której silniej odczuwało drapanie)

A było też i tak: Bociana dziobał szpak(lekko stukamy w plecy dziecka)

A potem była zmiana i szpak dziobał bociana (stukamy w plecy w innym miejscu)

Potem były jeszcze trzy zmiany. Ile razy szpak był dziobany? (stukamy w plecy dziecka w trzech dowolnych miejscach)

Udanej zabawy 🙂