Aktywność muzyczna

Dzień dobry, Kochane przedszkolaki

Jaka piękna wiosna za oknem!

Poproście rodziców, aby lekko uchylili okno. Posłuchajcie radosnego śpiewu ptaków. A może uda się Wam wypatrzeć zielone pąki na gałązkach drzew lub pierwsze wiosenne kwiaty w przydomowych lub osiedlowych ogródkach?

A teraz stańcie prosto i zaczerpnijcie świeżego powietrza.

Unosząc ręce do góry zróbcie wdech noskiem, a opuszczając ręce na dół – wypuście powietrze ustami.

wdech – wydech….wdech – wydech….wdech – wydech…

Super! Teraz jesteście już gotowi, aby spędzić chwilkę na wiosennym muzykowaniu…. Zaczynamy!

Na początek przygotujcie sobie kartkę z bloku rysunkowego, ulubione kredki (bądź karte pracy załączoną poniżej) oraz lekką apaszkę, wstążeczki lub paski bibuły. Możecie je zawiązać na ołówkowych kredkach. Te przybory będą nam za chwilkę potrzebne.

  1. Posłuchajcie teraz uważnie wiosennej piosenki i spróbujcie odpowiedzieć na pytania:

–  W co ubrana jest wiosna opisana w piosence?

–  Co trzyma w ręce?

–  Co się dzieje, gdy wiosna wzniesie kwiat?

Dzieci starsze: spróbujcie policzyć ile jest  zwrotek w piosence.

  • Zabawimy się teraz do naszej piosenki. Chwyćcie do rączki przygotowane wstążeczki, apaszki lub bibułki.

Podczas trwania I zwrotki  rytmicznie maszerujemy dookoła pokoju wymachując wesoło bibułkami.

Gdy usłyszycie słowa refrenu dzieci młodsze siadają na dywanie w siadzie skrzyżnym („po turecku”) i rytmicznie klaszczą w dłonie,

Dzieci starsze zaczynają rysować wiosenny rysunek na przygotowanej wcześniej kartce papieru (lub wykonują karte pracy – narysuj droge i przelicz kwiaty, dz.młodsze rysują odpowiednią liczbę kresek, a dz.starsze odpowiednia liczbę i pomiędzy wpisują odpowiedni znak <,>), ale gdy refren się skończy przerywamy rysowanie i zabieramy do rączek nasze wstążki.

Podczas trwania II zwrotki maszerujemy w miejscu i kreślimy duże koła w powietrzu.

A gdy usłyszycie III zwrotkę zatańczcie w kółeczko z mamą, tatą, siostrą lub bratem.

Pamiętajcie, że za każdym razem, gdy  usłyszycie  słowa refrenu dzieci starsze wracają do rysowania (lub wykonywania karty pracy), a młodsze rytmicznie klaszczą.

Świetnie!

Nie martwcie  się, jeśli nie zdążycie narysować całego rysunku. Możecie włączyć piosenkę jeszcze raz i dokończyć rysowanie lub zrobić to w wolnej chwili.

  • A teraz czas na odpoczynek.

Kładziemy się na dywanie w wygodnej pozycji i słuchamy  muzyki. Możecie zamknąć oczy. Mamie i tacie też przyda się chwila odpoczynku. Wyobrażamy sobie, że z całą rodzinką spacerujemy po zielonej trawie, wśród wiosennych kwiatów i śpiewających ptaków.