Dzień dobry, Kochane przedszkolaki
Jaka piękna wiosna za oknem!
Poproście rodziców, aby lekko uchylili okno. Posłuchajcie radosnego śpiewu ptaków. A może uda się Wam wypatrzeć zielone pąki na gałązkach drzew lub pierwsze wiosenne kwiaty w przydomowych lub osiedlowych ogródkach?
A teraz stańcie prosto i zaczerpnijcie świeżego powietrza.
Unosząc ręce do góry zróbcie wdech noskiem, a opuszczając ręce na dół – wypuście powietrze ustami.
wdech – wydech….wdech – wydech….wdech – wydech…
Super! Teraz jesteście już gotowi, aby spędzić chwilkę na wiosennym muzykowaniu…. Zaczynamy!
Na początek przygotujcie sobie kartkę z bloku rysunkowego, ulubione kredki (bądź karte pracy załączoną poniżej) oraz lekką apaszkę, wstążeczki lub paski bibuły. Możecie je zawiązać na ołówkowych kredkach. Te przybory będą nam za chwilkę potrzebne.
- Posłuchajcie teraz uważnie wiosennej piosenki i spróbujcie odpowiedzieć na pytania:
– W co ubrana jest wiosna opisana w piosence?
– Co trzyma w ręce?
– Co się dzieje, gdy wiosna wzniesie kwiat?
Dzieci starsze: spróbujcie policzyć ile jest zwrotek w piosence.
- Zabawimy się teraz do naszej piosenki. Chwyćcie do rączki przygotowane wstążeczki, apaszki lub bibułki.
Podczas trwania I zwrotki rytmicznie maszerujemy dookoła pokoju wymachując wesoło bibułkami.
Gdy usłyszycie słowa refrenu dzieci młodsze siadają na dywanie w siadzie skrzyżnym („po turecku”) i rytmicznie klaszczą w dłonie,
Dzieci starsze zaczynają rysować wiosenny rysunek na przygotowanej wcześniej kartce papieru (lub wykonują karte pracy – narysuj droge i przelicz kwiaty, dz.młodsze rysują odpowiednią liczbę kresek, a dz.starsze odpowiednia liczbę i pomiędzy wpisują odpowiedni znak <,>), ale gdy refren się skończy przerywamy rysowanie i zabieramy do rączek nasze wstążki.
Podczas trwania II zwrotki maszerujemy w miejscu i kreślimy duże koła w powietrzu.
A gdy usłyszycie III zwrotkę zatańczcie w kółeczko z mamą, tatą, siostrą lub bratem.
Pamiętajcie, że za każdym razem, gdy usłyszycie słowa refrenu dzieci starsze wracają do rysowania (lub wykonywania karty pracy), a młodsze rytmicznie klaszczą.
Świetnie!
Nie martwcie się, jeśli nie zdążycie narysować całego rysunku. Możecie włączyć piosenkę jeszcze raz i dokończyć rysowanie lub zrobić to w wolnej chwili.
- A teraz czas na odpoczynek.
Kładziemy się na dywanie w wygodnej pozycji i słuchamy muzyki. Możecie zamknąć oczy. Mamie i tacie też przyda się chwila odpoczynku. Wyobrażamy sobie, że z całą rodzinką spacerujemy po zielonej trawie, wśród wiosennych kwiatów i śpiewających ptaków.