Zajęcia czytelnicze i aktywność plastyczna – propozycje

Dzisiaj pracujemy w grupach.
Dzieci starsze to grupy: III, IV i V
Dzieci młodsze to grupy: I i II

Zadania dla dzieci starszych:

„Zakupy mamy” – słuchanie opowiadania D. Kossakowskiej.
Obok domu Celiny i Melki stoi stragan. Jest on własnością pana Zygmunta. Mama dziewczynek często kupuje tam owoce i warzywa. Są świeże i dorodne. Dzisiaj mama wybrała się po zakupy z Celiną. Kupiła dwie cebule i trzy cytryny. Niedaleko straganu jest cukiernia, w której sprzedają przepyszne torty cytrynowe. Celina bardzo je lubi. Chętnie zjada też cukierki owocowe. Mama mówi, że Celina to wielki łasuch, dlatego zbyt często nie zachodzą do cukierni.
Rozmowa na temat opowiadania.
– Co stoi obok domu Celiny i Melki?
– Czyją własnością jest stragan?
– Co mama kupuje u pana Zygmunta?
– Jakie są warzywa pana Zygmunta?
– z kim dzisiaj mama poszła po zakupy?
– Co kupiła mama u pana Zygmunta?
– Co sprzedają w cukierni?
– Jakie słodycze lubi Celina?
– Dlaczego mama nie zachodzi z Celina zbyt często do cukierni?

Wyszukiwanie w domu przedmiotów, których nazwy zawierają głoskę „c”.

Analiza i synteza słuchowa wyrazu „cebula”.
– Wybrzmiewanie sylab i głosek.
– Wypowiadanie sylab połączone z klaskaniem.
– Wypowiadanie kolejnych głosek wyrazu cebula.
– Liczenie głosek w wyrazie cebula.

Nauka pisania litery „c”, „C”.
– Ćwiczenia w pisaniu litery c, C palcem w powietrzu, na dywanie, na blacie stolika, na plecach rodzica.
Prosimy o doskonalenie czytania prostych wyrazów i tekstów.
Praca z książka: grupa IV i V strona 60, 61,62,63
dzieci 5-letnie z grupy V strona :48,49,50,51
dzieci z grupy III strona: 10,11,12,13,14

Praca plastyczna dla dzieci starszych:
Potrzebujesz – farby plakatowe , papier o rożnych fakturach , klej , nożyczki , pisaki , kredki , jeżeli masz możesz użyć także wstążki , koronki , cekiny itp
Weź dowolny wesoły kolor farby
Pomaluj dokładnie dłoń i odbij na kartce ( jeżeli chcesz możesz odbić obie blisko siebie )
Jak myślisz , czym może być Twoja dłoń?
Tak , to zamek . Zamek jest w stanie ” surowym “
Teraz trzeba tylko go ” wykończyć” – więc puście wodze fantazji i do pracy

Zadania dla dzieci młodszych:
Baje, bajki, bajeczki…” – słuchanie wiersza Joanny Myślińskiej.
Baje, bajki, bajeczki zniknęły z mojej książeczki. Nie ma ich i tam i tu, choć nadeszła pora snu. W hamaku śpi gdzieś Śpiąca Królewna za wieszak służy Pinokio z drewna, Wilk, co zjadł w bajce małe koźlęta teraz ogonem tuli pisklęta…Baje, bajki, bajeczki wracajcie do mej książeczki. Zanim doliczę do stu, bo bez was smutno mi tu. Co ten Kot w Butach robi w mej szafie, tego zrozumieć wciąż nie potrafię, i nie wiem czemu, tak po kryjomu, postacie z bajek uciekły z domu. Baje, bajki, bajeczki wróćcie już do mej książeczki, ukołyszcie mnie do snu bo bez was smutno mi tu.

Spróbuj odpowiedzieć na pytania:
-skąd zniknęły bajeczki ?
-jakie postacie z bajek zniknęły ?
-gdzie był Kot w Butach ?
– co robił Wilk?

Praca plastyczna dla dzieci młodszych -potrzebujesz kredki różnego rodzaju ( świecowe , ołówkowe , pastele ),farby ( plakatowe , akwarele ), pisaki
Wykonaj dowolną techniką łączoną – ( użyj więcej niż 1 przybór) swoją ulubioną postać z bajki .