Tydzień VII – “Mieszkańcy łąki”



Dziękujemy Drogim Przedszkolakom oraz Rodzicom za pracę w ubiegłym tygodniu. Najbliższy tydzień przeznaczymy na poznawanie mieszkańców łąki. Jest maj, na łąkach zakwitły kwiaty- maki, stokrotki, chabry, jaskry, wyrosły bujne trawy, a pośród nich toczy się życie. Fruwają ważki i kolorowe motyle, skaczą żabki i koniki polne. Zobaczmy kto jeszcze tam mieszka.


OTO NASZE PROPOZYCJE NA DZISIAJ:
1. Opowieść ruchowa: „Łąka”- zaproście do zabawy swoich bliskich.
Nastaje piękny wiosenny dzień. Słońce ciepłymi promieniami ogrzewa ziemię budząc przyrodę do życia. Wszyscy mieszkańcy łąki wykonują swoje prace. Mrówki budują mrowisko.
– maszeruj w rożnych kierunkach po swoim pokoju

Kiedy mrówki są zmęczone, wracają do mrowiska i odpoczywają.
– a teraz na czworakach wróć w wyznaczone przez Rodzica miejsce, połóż się i przez chwilę pozostań w bezruchu

Pszczoły zbierają nektar, przenoszą pyłek fruwając z kwiatka na kwiatek.
– wyciągnij ręce na boki i małymi krokami przemieszczaj się w dowolnych kierunkach po swoim pokoju naśladując głosy pszczół – bzzzz

Powiał wiatr. Kwiaty i trawa kołyszą się w różne strony.
– zatrzymaj się, unieś ręce w górę, kołysz nimi nad głową równocześnie naśladując szum wiatru – szuszuszu

Nagle pojawiają się piękne motyle.
– maszeruj w miejscu, ręce wyciągnij na boki, wykonuj powolne ruchy, unieś je w górę, następnie powoli opuszczaj (naśladuj ruchy skrzydeł motyla)


2. Obejrzyjcie krótki filmik o łące, a następnie odpowiedzcie na pytania:

• Od kogo Skrzat Borówka dostał zaproszenie?
• Czym poleciał na łąkę?
• Kto przywitał go na łące?
• Kto pasł się na łące?
• Jakie kwiaty tam kwitły?
• Jakie owady mieszkają na łące?
• Kto tam jeszcze mieszka?
• Czym zajmuje się Koniczynka?


https://www.youtube.com/watch?v=LKLf5EN1Ff4

3. „Wiosna na łące”- ćwiczenia ortofoniczne – poproś Rodzica albo starsze Rodzeństwo by razem z Tobą naśladowali głosy mieszkańców łąki.
– Bzz… zzz… zzz…- pszczoły się pobudziły.
– Żżż… żżż… żżż…- chrabąszcza wystraszyły.
-Bzzz, bzzz, bzzz.- odezwała się mucha
i komara w ucho stuka.
Sss… sss… sss… – nadleciały inne komary.
Pssst, pssst, pssst. – pasikonika ujrzały.
Rech, rech, rech.- woła żaba do żaby:
Skąd się wzięły te owady?
Wszystkie przyleciały, bo łąkę ujrzały.
Oprócz owadów na łące, słychać bociany klekoczące: kle, kle, kle, kle, kle.
Uciekajmy szybko w trawę, bo nas bocian zje- kum, kum, kum, kum, kum.


4. „Na wiosennej łące”- zagadki słowne
– poproście Rodzica aby przeczytał Wam zagadki, a Wy wskażcie obrazek który jest jej rozwiązaniem.
Dźwigam dom na grzbiecie ,mam malutkie rogi
Chodzę bardzo wolno, czasem w poprzek drogi. (ślimak)
Mam skrzydełka delikatne tak jak płatki kwiatów.
Lekko się unoszę nad łąką, gdy tylko zaświeci słonko. (motyl)
Skacząc po łące szybko uciekam ,gdy dziób bociana ujrzę z daleka. (żaba)
Ledwie błyśnie słońce złote, słychać brzęk wesoły.
To dla dzieci robią miodek, pracowite ……………… ( pszczoły)
Błyszczą jej kropki w promieniach słonka, lata nad łąką a zwie się ………. (biedronka)