Zabawy i ćwiczenia rewalidacyjne

Zabawy i ćwiczenia rewalidacyjne dla dzieci objętych pomocą psychologiczno- pedagogiczną w naszym przedszkolu.  Jak zwykle zachęcam do ćwiczeń i zabawy wszystkie dzieci 🙂

Dzisiaj zapraszam do zabaw sensorycznych.

Pierwszą zabawą jest „Budyniowe malowanie”.

Co nam będzie potrzebne?

– budyń

– cerata

– talerzyki papierowe

– fartuszki

– barwniki spożywcze – opcjonalnie.

Stół przykrywamy ceratą. Dzieci ubierają fartuszki.

Przebieg zabawy:

Dziecko nabiera trochę budyniu na łyżkę i rozprowadza papkę rękami na ceracie/talerzyku.

Młodszym dzieciom rodzice mogą pokazać jak malować budyniem zostawiać ślady na ceracie/talerzyku za pomocą palców.

Narysujcie coś, używajcie palców, wacików, wykałaczek, pędzli, grzebieni aby osiągnąć różne efekty.

Druga zabawa sensomotoryczna, która będzie rozwijała planowanie motoryczne, myślenie i wyobraźnię to „Spinaczowy wąż”.

Potrzebne nam będzie 1 lub 2 pudełka ciasto liny, kolorowe spinacze.

Zadanie dziecko będzie wykonywało wg konkretnej instrukcji słownej rodzica:

– poukładaj potrzebne materiały na stole: ciasto linę, pudełko ze spinaczami,

– usiądź,

– wysyp spinacze z pudełka, wyciągnij  ciastolinę z kubka,

– ulep kulę z jednego kubka ciasto liny,

– ulep węża, wałkuj obiema rękami kulę aby powstał długi ogon; uformuj długiego węża,

– teraz wbijaj spinacze blisko siebie: wg wzoru, np. 2 niebieskie, 1 żółty, dwa białe spinacze – jak chcesz, pokryj całą powierzchnię węża. Spinacze chwytaj palcem wskazującym, kciukiem i środkowym,

– posprzątaj pozostałe materiały ze stołu: spinacze do pudełka, resztę ciasto liny do kubka.

– To już koniec zadania gratuluję 🙂

Na koniec możecie porozmawiać z dzieckiem, np.: Gdzie mieszkają węże? Czy węże mają kolce, jak ten którego zrobiłeś/aś? Co by było, gdyby węże miały kolce?

Udanej zabawy 🙂