Zabawy i ćwiczenia rewalidacyjne dla dzieci objętych pomocą psychologiczno- pedagogiczną w naszym przedszkolu. Jak zwykle zachęcam do ćwiczeń i zabawy wszystkie dzieci 🙂
Dzisiaj zapraszam do zabaw sensorycznych.
Pierwszą zabawą jest „Budyniowe malowanie”.
Co nam będzie potrzebne?
– budyń
– cerata
– talerzyki papierowe
– fartuszki
– barwniki spożywcze – opcjonalnie.
Stół przykrywamy ceratą. Dzieci ubierają fartuszki.
Przebieg zabawy:
Dziecko nabiera trochę budyniu na łyżkę i rozprowadza papkę rękami na ceracie/talerzyku.
Młodszym dzieciom rodzice mogą pokazać jak malować budyniem zostawiać ślady na ceracie/talerzyku za pomocą palców.
Narysujcie coś, używajcie palców, wacików, wykałaczek, pędzli, grzebieni aby osiągnąć różne efekty.
Druga zabawa sensomotoryczna, która będzie rozwijała planowanie motoryczne, myślenie i wyobraźnię to „Spinaczowy wąż”.
Potrzebne nam będzie 1 lub 2 pudełka ciasto liny, kolorowe spinacze.
Zadanie dziecko będzie wykonywało wg konkretnej instrukcji słownej rodzica:
– poukładaj potrzebne materiały na stole: ciasto linę, pudełko ze spinaczami,
– usiądź,
– wysyp spinacze z pudełka, wyciągnij ciastolinę z kubka,
– ulep kulę z jednego kubka ciasto liny,
– ulep węża, wałkuj obiema rękami kulę aby powstał długi ogon; uformuj długiego węża,
– teraz wbijaj spinacze blisko siebie: wg wzoru, np. 2 niebieskie, 1 żółty, dwa białe spinacze – jak chcesz, pokryj całą powierzchnię węża. Spinacze chwytaj palcem wskazującym, kciukiem i środkowym,
– posprzątaj pozostałe materiały ze stołu: spinacze do pudełka, resztę ciasto liny do kubka.
– To już koniec zadania gratuluję 🙂
Na koniec możecie porozmawiać z dzieckiem, np.: Gdzie mieszkają węże? Czy węże mają kolce, jak ten którego zrobiłeś/aś? Co by było, gdyby węże miały kolce?
Udanej zabawy 🙂